One month with the family - Reisverslag uit Port Washington, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu One month with the family - Reisverslag uit Port Washington, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu

One month with the family

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Port Washington

Hi allemaal,

Hier weer een nieuw verhaaltje van mij!

Het gaat nog steeds goed met mij:) Al ben ik wel blij als mijn hostdad weer terug is van zijn business trip zaterdag! Ik werk nu gemiddeld 11 a 12 uur per dag en dat is best lang. Mijn hostdad gaat altijd als laatste de deur uit en komt als eerste weer thuis. Mijn dagen zullen volgende week dan ook weer korter zijn gelukkig;)
Afgelopen weekend zijn we op bezoek geweest bij de ouders van Kerri, Jim en Peggy. Echt lieve mensen en heel gastvrij. Het plaatsje waar ze wonen heet Cutchogue en is hier ongeveer 1,5 uur vandaan. Cutchogue ligt helemaal in het oosten op Long Island. Het landschap is totaal anders dan hier in Port Washington, het is meer het platteland. Je ziet er veel maisvelden en wijngaarden. De huizen er ook een stuk groter. Jim en Peggy wonen echt op een heel mooi stuk van Long Island. Aan de ene kant de zee (soort bay) en aan de andere kant de golfbaan. Het is er heel rustig en de herten, vossen en konijnen springen gewoon door de tuin heen. En ook niet verkeerd, ze hebben een zwembad:P! We vertrokken op vrijdag middag daarnaar toe, want zaterdag moest ik die Engelse test doen. Dat was op de school waar Peggy werkt, dus zij nam mij mee. Ik was best wel een beetje nerveus, je wilt het natuurlijk wel goed doen. Ook al was het volgens Peggy een ‘no stress’ test. Je kan nooit zakken, het is alleen om je niveau te bepalen. Na afloop kwamen Kerri, Jim en Fi mij weer ophalen. We zijn toen gaan lunchen en naar BJ’s geweest. BJ’s is een soort Makro, maar dan op zijn Amerikaans. Dat betekent 10 keer zo groot en 10 keer zoveel keus. Daarna heb ik lekker bij het zwembad gezeten en niks gedaan. Op zondag hebben we lekker lang geslapen en zijn we ’s middags weer terug naar huis gereden. Het was echt een gezellig weekend!

Maandag kreeg ik dan eindelijk de uitslag van de test. Dat is het voordeel als je de leerkracht kent, haha. De anderen krijgen de uitslag pas later, per brief. Er zijn 5 niveaus, het niveau bepaald in welke groep je terecht komt. Ik zit in niveau 5, het hoogste niveau!!:) Echt heel erg blij mee! Nu krijg ik ook een officieel certificaat als ik dit niveau afrond, dat kan weer handig zijn voor latere plannen;)

Met Fi gaat ook alles goed, ze is nu bezig met een groei speurt geloof ik. Ze drinkt 2 keer zoveel als vorige week, dus dat gaat goed. Ze is ook zo vrolijk de hele dag en kan alleen maar lachen. Ik mag helaas van AuPair in America geen foto’s op internet zetten, maar ze is om op te eten.

Een hele grote cultuurshock heb je hier niet, maar er zijn natuurlijk wel een aantal verschillen met Nederland. Hieronder een paar dingen die mij zijn opgevallen nu ik hier alweer een maand ben:

-Amerikanen pinnen het liefst bij een drive in pin (ja zoals bij de MacDonalds), zo hoeven ze de auto niet uit. Ze staan ook liever een half uur te wachten dan dat ze even parkeren en naar binnen lopen.
Gelukkig is Kerri niet zo gek om een half uur te wachten.
- Op straat lopen 9 van de 10 mensen met eten of een grote beker drinken in hun handen. Je zult maar honger of dorst krijgen.
- Groente en fruit is echt drie keer zo duur dan bij ons, gezond eten is dus duur. Zo worden de armere Amerikanen ook steeds dikker, want fastfood is goedkoper. Voorbeeld: ik ging laatste macaroni koken, ik was bijna 20 $ kwijt!! En voor een mega pizza, bezorgd en wel, betaal je nog geen 15 $
- De winkels zijn zo groot dat keuzes maken bijna onmogelijk is. Ze hebben van elk product wel vier of vijf variaties.
- Een kleine aanvulling op hiervoor. Als je naar een apotheek gaat, kun je er ook strandstoelen en brood kopen! Vreeeeeeemd!!
- Wel handig aan de supermarkten, ze pakken alles voor je in en zetten het in je kar:) Je wordt wel lui hier, maar zo erg vind ik dat niet:P
-Je mag door rood rijden als je rechts af gaat (tenzij er staat: No turn on red! Soms staat er: No turn on red between 7am-9am and 3pm- 5 pm. Voordat je snapt of je nou wel of niet mag is het alweer groen, haha!)
-Een groen stoplicht is geen groen stoplicht. Bij ons is groen, groen. Je kunt dan bijna met je ogen dicht rijden, de weg is vrij voor jou. Hier kan er nog verkeer van de overkant komen, mensen kunnen van links komen ( die mogen naar rechts door rood) en voetgangers kunnen ook gelijk groen hebben. Of terwijl OPLETTEN!!
- Spinnen bijten hier! Patrick (hostdad) is laatst gebeten door een spin in zijn lip. Haha leek wel of hij net botox had gedaan.
- Ojaa iets dat ik van morgen zag. De krant wordt niet ‘bezorgd’, maar uit een voorbij rijdende auto gesmeten. Vroeg me al af waarom de krant zo raar op de oprit ligt elke morgen, nou daarom dus.
- Pakketjes worden trouwens ook gewoon buiten neer gezet, voor de deur. Gister waren er twee enorme dozen bezorgd met dure gootstenen erin. Dat zetten ze gewoon voor de deur als je er niet bent. Onze postbodes gaan dan de hele straat af om het daar af te geven.
Tot zover de verschillen, ik laat het jullie weten als ik er meer ontdek!!

Dit weekend komt Lotte (Nederlandse meisje) hierheen, ze komt vrijdag al. Dit haar laatste weekend hier, zondag gaat ze terug naar Nederland! Ik zal haar wel missen, maar we gaan er nog een leuk weekend van maken in New York!

Bedankt voor het lezen weer!!
Tot volgende week!
Xx



  • 21 Augustus 2014 - 18:48

    Rita:

    Leuk die weetjes! Xx

  • 21 Augustus 2014 - 18:55

    Papski:

    Weer een mooi verhaal pup, geniet vooral en de verschillen? Die zullen er altijd zijn.....
    mooi om te horen dat het lekker gaat, enjoy!,
    papski

  • 21 Augustus 2014 - 20:06

    Annelies Van Noort:

    Heee top hoor Tamara die test zo goed gedaan. Ik had het al van Liselotte gehoord, super!
    Als je in een auto zit heb je het dus idd erg druk met opletten zo te zien. Ik zou geen tijd hebben om vooruit te komen denk ik haha.
    Fijn te lezen dat alles zo voorspoedig gaat met je.
    Xx

  • 21 Augustus 2014 - 23:25

    Anita Ouddeken:

    Lieve Tamara,
    Wat leuk om je verhalen uit het "verre Amerika" te lezen. Zo te horen heb je het ontzettend naar je zin en zijn zowel je gastgezin als jijzelf blij met elkaar.
    Wel druk met zo'n kleine baby, en zulke lange dagen, maar gelukkig kan je dat ruimschoots compenseren met alle leuke dingen die je in je vrije tijd kan doen en zien.
    Fijn ook dat je veel contact met andere au-pairs hebt.
    Geniet er goed van, en haal eruit wat er in zit!
    Veel liefs van Frank en Anita

  • 25 Augustus 2014 - 21:09

    Petra:

    Erg gelachen om je verschillen tussen Nederland en Amerika! Wat een gek land toch, maar dat zullen de Amerikanen van ons ook wel zeggen. Is je gastgezin wel eens in Nederland geweest?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Port Washington

Tamara

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 21 Augustus 2015

Au-Pair in Amerika

03 December 2012 - 18 Januari 2012

Stage in Thailand

Landen bezocht: