City VS Countryside - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu City VS Countryside - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu

City VS Countryside

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 September 2014 | Verenigde Staten, Lancaster

Hoi allemaal,

Als eerste bedankt voor de leuke reacties op de vorige verhaaltjes, dat is leuk om te lezen!

Vorig weekend ben ik het hele weekend in New York geweest. Het was het laatste weekend voor Lotte (Nederlandse) voordat ze weer naar huis zou gaan. Vrijdag avond heb ik haar van het station gehaald en ze is hier het hele weekend geweest. Zaterdag ochtend zijn we gaan shoppen in New York, we hebben eigenlijk heel fifth avenue afgelopen. Dat is de straat waar bijna alle winkels zijn. We zijn ook nog naar Build a Bear geweest, hier kan je zelf een knuffelbeer maken. Je kunt je beer aankleden in wel 1000 verschillende pakjes. Ze hebben er kinderwagens, stoelen, bedden, schoenen en tassen. En dat allemaal voor je beer, lekker Amerikaans kun je wel zeggen! Daarna hadden we afgesproken met Mbali (Zuid-Afrika) en Rebacca (Engeland) om te gaan lunchen. Het was heel gezellig en we konden even lekker kletsen over onze host families;) Daarna zijn Mbali, Lotte en ik nog even rond gaan lopen in de stad en hebben we de trein terug naar huis genomen. We waren bekaf, na 12 uur in de stad wilde we alleen nog maar liggen en slapen.
De volgende dag zijn we weer naar New York geweest. Het handig is dat ik het trein/metro abonnement van Kerri mag lenen in het weekend! Dus ik bespaar daarmee wel mooi $16 per keer dat ik naar NYC ga. Deze keer zijn we naar de Highline geweest, echt super leuk. De Highline is een oude metro baan die een stuk boven de stad ligt. Nu hebben ze er een lang wandelpad van gemaakt. Zo heb je uit zicht over de Hudson rivier en de straten van New York. Het was zeker de moeite waard! Vanaf daar zijn we naar Chelsea market gelopen. Dat is in het meatpaking district van de stad, waar vroeger al het vlees werd verpakt en verscheept. Chelsea market is een grote overdekte markt met allemaal aparte winkeltjes. In de winkels vind je vooral zelfgemaakte producten. Van zelf gemaakt ijs tot schilderijen en sieraden. Na de Highline en de markt zijn we naar het station gegaan, vanuit daar vertrok Lotte naar het vliegveld. Het was wel heel erg jammer om nu al afscheid te nemen en ik zal mijn Nederlandse maatje hier zeker missen!

De rest van de week verliep rustig. Maandag was Patrick nog thuis, omdat hij twee weken was weggeweest. We zijn naar wat winkels geweest en hebben ergens gelunched. Vrijdag was ik ook vrij, dus deze week heb ik maar drie dagen hoeven werken! Ik ben ook nog uiteten geweest met Tati (Brazilie) en naar de eerste clustermeeting geweest. We gingen met alle Au-Pairs uit de omgeving midgetgolfen. Het was heel gezellig en leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten.
Met de kleine gaat het heel goed. Ze is, nu ik dit schrijf, precies vier maanden oud!! Het gaat echt snel. Ze kan nu beide voeten pakken en in haar mond stoppen, haha. Ook rolt ze nu naar beide kanten en vind ze tummy-time (op haar buik liggen) steeds leuker worden. En stoppen met lachen doet ze ook nog steeds niet, dus kan niet beter wensen. Vaak doet ze nu twee lange powernapjes per dag, van ongeveer twee uur. Dus dan kan ik even wat voor mijzelf doen, zoals dit verhaaltje nu schrijven.

Nu de verklaring van de titel, city vs countryside! Dit weekend was het namelijk LaborDay weekend. De Amerikanen vieren een soort dag van de arbeid. Ik moest de betekenis wel zelf opzoeken, want Patrick had eigenlijk geen idee, hahah! Maandag is dan een vrije dag, wat betekent een lang weekend. Donderdag avond zijn we al vertrokken naar Pennsylvenia, naar Patrick zijn familie. Ze wonen in het plaatsje Lancaster, zo 3,5 uur rijden. Het is echt een wereld van verschil met de stad. Het is het gedeelte waar veel Amish wonen. Amish maken geen gebruik van elektriciteit, dus geen auto’s. Je ziet er dan ook veel paard en wagens. In hun huizen gebruiken ze ook geen elektriciteit. Je kunt hun huizen herkennen aan het feit dat er geen elektriciteitskabels naar toe gaan. (die zijn hier trouwens allemaal bovengronds, lelijk gezicht maar goed). Het landschap bestaat vooral uit maisvelden en boerderijen. Ik vond het soms een beetje op Frankrijk lijken, met al die slingerende weggetjes. Het was echt een super warm welkom bij de familie. We sliepen bij Patrick zijn ouders, echt schatten van mensen. Zijn vader is al 88 jaar, maar doet nog elke ochtend sport oefeningen. Zijn moeder staat de hele dag in de keuken, we zijn dan ook zeker allemaal aangekomen dit weekend. We zijn ook nog naar twee dorpjes geweest, Lancaster zelf en een plaatsje Letitz. Allebei kleine dorpjes met veel kunst galerijen en winkels met handgemaakte spullen. Maandag ochtend zijn we weer terug gereden naar Port Washington.
Het was een super leuk weekend, maar ben toch blij dat ik dicht bij de stad woon;)

Volgende week weer een nieuw verhaaltje!!

Liefs,
Tamara



  • 03 September 2014 - 22:58

    Jan Van Waarden:

    Hoi Tamara,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat het babysitten je goed afgaat.
    Als ik je verhaal lees over je weekend in New York, krijg ik ook zin om te gaan.
    Ik kom waarschijnlijk met een vriend, we zijn het aan het regelen.
    Wanneer is nog niet bekend. Super trouwens van je Engels test die je voldoende hebt gescoord.
    Stefan is inmiddels alweer twee weken thuis en sinds gisteren weer in Den Bosch. Hij heeft een goede week last gehad van zijn jetlag. Zaterdag 23 sept. hebben we een welkomstfeest gehouden voor vrienden en familie, Stefan heeft een presentatie geven van een uur met foto's en video's, je moeder is ook geweest.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Monique is vanavond naar een Gooische vrouwen bingo avond, hier kan ze een botox behandeling winnen of een dure handtas. Verder gaan we samen meedoen aan een gemengd dubbel tennistoernooi, voor het eerst. We gaan proberen om volgend jaar mee te doen op het US open in New York.
    Nou het gaat je goed en we mailen elkaar,

    Groetjes uit Sittard van Jan en Monique.

  • 06 September 2014 - 04:40

    Petra:

    Leuk weer zo'n positief verslag! Wat een leuke dingen doe je daar allemaal en een leukere familie had je niet kunnen krijgen denk ik! Volgens mij krijg je keer op keer een cultuurshock hahaha.

  • 08 September 2014 - 09:37

    Annelies:

    Wat een leuke dingen maak jij mee zeg. Ook vooral bij de Amish familie. Dat lijkt mij ook een heel aparte ervaring. Fijn regelmatig te horen dat je het naar je zin hebt.
    Nog bedankt voor je berichtje voor mn verjaardag. :-).
    Liefs, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lancaster

Tamara

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6426

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 21 Augustus 2015

Au-Pair in Amerika

03 December 2012 - 18 Januari 2012

Stage in Thailand

Landen bezocht: