I'm in America - Reisverslag uit Port Washington, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu I'm in America - Reisverslag uit Port Washington, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu

I'm in America

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Port Washington

Hoi allemaal!!
Hier mijn eerste berichtje vanuit Amerika
Ik zit hier nu in ‘mijn’ nieuwe woonkamer naast de kleine Fi, die heerlijk aan het slapen is!

Ik zal even bij het begin beginnen, namelijk Schiphol 5 dagen geleden.
Na maanden lang van voorbereiden was het eindelijk zo ver en begon mijn reis op Schiphol. Ik vloog samen met Puk, Isabelle en Jana. Twee Nederlandse en een Duits meisje. Dat was wel erg prettig, dan ben je niet gelijk alleen na het afscheid. Want dat was wel even heel moeilijk, zeker omdat je weet dat het voor een lange tijd is. We gingen dan ook allemaal met rode ogen door de douane heen, maar goed dat hoort erbij;)
Eenmaal in het vliegtuig hadden we de meest luxe plaatsen (na de mensen in de businessclass dan:P) We zaten bij de nood uitgangen, dus heeeel veel beenruimte. We konden amper met onze voeten bij de stoel voor ons!!! Na de vlucht van ongeveer 7,5 uur kwamen we aan op JFK airport, het internationale vliegveld van New York. We moesten eerst door de douane heen en ze stelde een aantal vragen. Ik had heel veel nare verhalen gehoord over de douane hier, maar het waren hele aardige mensen. Iedereen hier is trouwens heel vriendelijk en behulpzaam. Na de douane door naar de koffers en opzoek naar iemand van Au Pair in America, die hadden we snel gevonden. Toen moesten we maar liefs 3 uur wachten op andere Au Pairs!!! Dat was echt heeeeel lang. Gelukkig kwamen er steeds nieuwe mensen en ontstonden er de eerste vriendschappen. Grappig hoe snel dat gaat!
Na drie uur was iedereen uit verschillende landen aan gekomen (Zuid-Afrika, Duitsland, Zwitserland, Engeland, Peru, Colombia, Italië verder kom ik nu even niet) en vertrokken we naar Tarrytown! Een plaatsje 30 min ten noorden van New York. Het hotel was echt super mooi, we sliepen met drie op een kamer. Ik kwam als tweede aan, een meisje van Brazilië was al die ochtend aan gekomen (zij woont bijna om de hoek) en een meisje uit Thailand kwam pas ’s avonds. Vanaf toen begonnen de lange les dagen. Pfffff het was wel nuttig en handige informatie soms, maar langgggggg!! We vielen soms bijna in slaap met onze jetlag. Joan vertelde van alles over het zorgen voor baby’s, tot tips hoe te handelen met een puber. En dat van 8:00 tot 18:30. Ik dacht dat mijn vader veel kon praten, maar haar kan je niet verslaan pap:P hahahha!! Het eten was wel heel lekker en in de pauzes gingen we lekker buiten zitten kletsen en contacten met het thuisfront.
Woensdag zat ik met Puk (NL) en Rebecca (UK) gezellig buiten. Puk speelde gitaar en om ons heen vuurvliegjes, echt super mooi!!

Donderdag was het alweer tijd om afscheid te nemen. Was ik maandag nog helemaal alleen, was het nu best lastig om afscheid van veel anderen Au pairs. Gelukkig wonen een aantal in de buurt, kunnen we snel weer afspreken.
We gingen in verschillende groepen weg. Sommige naar vliegvelden, sommige naar treinstations. Ik ging met 20 anderen naar LaGuardia airport, daar kwamen Patrick, Kerri and Fiona mij ophalen! Eerst moesten we nog zo een 30 minuten met de bus, dat duurde uiteindelijk 2 uur. We kregen namelijk een ongeluk, Welcome to New York zal ik maar zeggen. De mensen rijden hier ook als gekken (in de stad dan) geen regels geloof ik! Het was niet de fout van onze chauffeur, een vrouw reed zo op ons in. Haar zijkant was helemaal gedeukt en de spiegel was eraf! Ze vluchtte weg, waarschijnlijk was ze niet verzekerd. De buschauffeur ging wel naar de politie en dat duurde wel even. Een aantal in de bus begonnen wel wat nerveus de worden, die moesten namelijk een vlucht halen. Maar goed eenmaal op het vliegveld moesten mijn kamergenoten en ik naar een plek lopen en daar zaten onze host families al op ons te wachten! Echt een warm welkom en een lach van de kleine Fi, beter kon ik niet wensen. Toen zijn we naar het huis gereden, dat was nog wel even want het was peak hour, dus file!!! Het huis is echt super mooi en de wijk is ook gemoedelijk. Het huis is wel nog een beetje een chaos, de keuken moet nog geplaats worden. Dat had allang moeten gebeuren, maar dat schiet maar niet op zeiden Kerri en Patrick. Hopelijk komt die er snel in! S avonds hebben we even een rondje gelopen en wat gegeten. Daarna ben ik lekker gaan douchen en slapen, ik was doodop!

De kleine slaapt nog steeds trouwens;)

Vanochtend werk ik wakker en zag ik een berichtje op mijn telefoon van Patrick, die naar zijn werk was. Hij stuurde een foto van Fi met Happy Birthday!!! Want vandaag is mijn verjaardag Ik heb gelijk al een Iphone kregen die ik mag gebruiken dit jaar! Ook voor prive, yeahhh!! Vandaag gaan we even rond kijken hier en beetje de buurt verkennen. Omdat ze net zijn verhuisd kennen zij de buurt ook nog niet zo goed, dus kunnen we dat mooi samen doen!

Sorry voor het lange verhaal, zal het volgende keer korter houden;)

Veel liefs Tamara



  • 27 Juli 2014 - 22:17

    Monique Van Schie:

    Dag lieve tamara,

    Wat fijn om te lezen dat je een goede start hebt in New York. Ongelooflijk dat je opeens daar in een huis woont hoor…je bent een echte wereldburger aan het worden!
    Leuk dat je zo schrijft over je gastgezin. Het lijken me hele fijne mensen en een schattig baby'tje! Het klinkt goed dat ze je zon warm welkom geven vind ik. Ze voelen wel goed aan dat ze het maar treffen met je!
    Lieve tamara, maak er een mooi jaar van en blijf schrijven…dan doe ik dat af en toe ook en kan ik en anderen toch een beetje met je mee genieten.
    heel veel liefs,
    Monique(en natuurlijk ook een dikke knuffel van de rest van de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Port Washington

Tamara

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6429

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 21 Augustus 2015

Au-Pair in Amerika

03 December 2012 - 18 Januari 2012

Stage in Thailand

Landen bezocht: