The first weeks - Reisverslag uit Port Washington, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu The first weeks - Reisverslag uit Port Washington, Verenigde Staten van Tamara Zon - WaarBenJij.nu

The first weeks

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Port Washington

Hi allemaal,

Vandaag ben ik alweer 25 dagen in USA, de tijd vliegt echt voorbij voor mijn gevoel. Dat is een goed teken volgens mij, zoals ze hier zeggen: ‘time flies when you have fun!

Ondertussen heb ik al veel meegemaakt hier. Ik zal proberen vanaf nu elke week iets te schrijven, want het is lastig terug te halen wat ik allemaal heb gedaan! Ik zal even beginnen met te vertellen dat het goed met mij gaat hier. Ik voel mij steeds meer thuis, gelukkig nog geen last van heimwee tot nu toe. Ik doe dan ook heel veel leuke dingen en de familie is heel erg lief. Niet alleen mijn hostfamilie, maar ook hun familie (snappen jullie het nog). De nicht van Kerri woont hier vlakbij en nodigt ons vaak uit om langs te komen. Ze maakt dan een uitgebreid diner en iedereen die wil komen schuift aan, heel gezellig. Het weekend na mijn verjaardag was er een familiediner bij haar thuis, ze had toen een enorme ijstaart voor mij laten maken. De hele familie ging ook voor mij zingen, echt heel lief! De buurt is ook heel mooi en lekker Amerikaans. Je struikelt letterlijk over de eekhoorns hier en ’s avonds heel veel vuurvliegjes. Over het weer kan ik zeker niet klagen, een ochtend regen tot nu toe. Voor de rest heerlijk rond de 28 graden, de zomer mag nog heel lang duren!

Met de kleine Fi gaat ook alles goed. Ze kan nu al beide voeten vastpakken (als ze ligt dan, anders zou het wel heel knap zijn hahaha) en op haar zij rollen!! Vorige week zijn we met haar naar het consultatie bureau geweest en ze groei goed. Ze kreeg daar ook een prik en dat was zo zielig. Ze was eerst aan het lachen (niet wetende wat er ging komen) en daarna zetten ze het op een gillen! Voor haar eigen bestwil zullen we dan maar zeggen.
Mijn schema met haar is nu van 8 tot 6 ongeveer, in het weekend en op dinsdagen ben ik vrij. Dan kan ik straks naar school in september. Er zijn hier veel dingen te doen om de dag door te komen, zelfs al voor baby’s. Zo gaan we vaak naar het park en de bibliotheek. In de bieb hebben ze allerlei klasjes, zoals storytime en play hooray (zingen en dansen). Dat vindt Fi echt geweldig! Ze is echt een vrolijke baby en huilt alleen als er echt is mis is.

Na het werken spreek ik vaak af met andere au-pairs in de buurt. We gaan dan ergens wat eten of bij de haven zitten kletsen. Ik heb veel contact met een Spaanse, Mexicaanse en Braziliaanse, die ook hier in Port Washington wonen. In de weekenden ga ik meestal New York in met meisjes die ik ken van de oriëntatie week. Een daarvan komt uit Haarlem, maar heeft helaas heel veel heimwee. Haar familie was ook niet zo leuk, dus heeft ze besloten naar huis te gaan. Ze vertrekt al de 22ste, dus we gaan nog snel leuke dingen doen samen! Echt wel heel jammer. Gelukkig is er ook nog een Brits meisje waar ik een hele goede klik mee heb.
De stad is echt geweldig, voor iedereen wat te doen. Het leuke is dat we voor alles de tijd hebben, we hoeven niet als een gek alle highlights af te lopen. We zijn hier nog een jaar, dus tijd zat. Ik ben al in Central park geweest, Battery Park, Times Square, en het 9/11 memorial. Dat laatste is trouwens echt bizar, echt kippenvel krijg je er van. Kerri vertelde mij ook hoe bang iedereen was toen het gebeurde, ze was zelf ook in New York. Ze kennen ook een aantal mensen die zijn omgekomen helaas. Ze hebben er wel echt een respectvolle plek van gemaakt.
Afgelopen zondag zijn we met een aantal meiden uiteten geweest op Broadway, de musical straat. De werknemers van dat restaurant zingen allemaal musical liedjes tijdens het serveren, echt een hele leuke sfeer.

Dit weekend gaan we naar de ouders van Kerri. Patrick gaat niet mee hij is namelijk op zakenreis voor twee weken, dus girls only deze weken. Kerri haar ouders wonen op het puntje van Long Island en het schijnt er heel mooi te zijn. Ik ben benieuwd! Ook ga ik zaterdag een Engelse test doen om mijn level te bepalen, dat level bepaald in welke klas in terecht kom. Dus vanaf september zit ik weer in de schoolbanken.

Denk trouwens dat ik ook al flink ben aangekomen hier. Mijn favorieten even op een rij:
- ijs van Carvel
- Pizza van Gino’s (of Carlos)
- Koffie van Coffeed (of Starbucks natuurlijk)
- Hamburgers van Smash burgers
- Donuts van Dunkin en Donuts
- Bagels van ….ben de naam even vergeten, maar echt te lekker!
En groenten, tjaa die zijn te duur he:P hahahh
Gelukkig probeer ik al dat lekkers te voet te halen, scheelt dat?

Ik laat jullie weten hoe de test is gegaan en hoe het weekend was!
Tot snel Xx

  • 15 Augustus 2014 - 08:59

    Rita:

    De verhalen horen we natuurlijk ook via skype en whats app, maar het is toch heel leuk om het nog even na te lezen. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En ik besef dat jouw familie met jou heeft geboft, maar ook jij kan in je handen knijpen met zo'n familie die jou een plekje geeft in hun gezin en zelfs de rest van de familie. Blijf genieten van alle nieuwe indrukken. Dikke kus, en knuffel kleine Fi ook maar even van mij.

  • 15 Augustus 2014 - 16:05

    Annelies Van Noort:

    Hoi Tamara, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Wat een belevenis. Je hebt gelukkig inderdaad een super leuk gezin waar je in terecht gekomen bent zo te horen. Heel leuk om het allemaal te lezen wat je meemaakt

  • 25 Augustus 2014 - 21:00

    Petra Van Waarden:

    Lieve Tamara,

    Geweldig jou verslag. Eerder geen tijd gehad om te lezen, omdat we vrijdag pas terug zijn van vakantie. Maar zo te lezen gaat het geweldig goed. En sinds wanneer drink jij koffie??? Amerikaanse invloeden zeker!
    Ik ga de andere verslagen ook even lezen en dan blijf ik je zeker volgen!

    Liefs Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Port Washington

Tamara

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6437

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 21 Augustus 2015

Au-Pair in Amerika

03 December 2012 - 18 Januari 2012

Stage in Thailand

Landen bezocht: